2012. november 18., vasárnap

Önbizalom turbó

Még mielőtt rendesen belekezdek, leszögezném, nem célom pszichologizálni, és mindenféle szakszavakkal dobálózni. Bár valóban  -amikor nem a bloggal bohóckodom- pszichológiát tanulok, és azt nagyon komolyan is veszem. Mindenesetre felesleges lenne szakkönyv gyorstalpalókat tartanom, hiszen erre a célra ott van a Wikipédia is (bár néha igencsak pontatlan az).

Ez a testképes írás máshonnan jött. Nagyon sok levelet kapok külsővel, súllyal, testképpel, kilókkal, és egyéb hasonló kérdésekkel kapcsolatban. Baromi sokat. Ezek a levelek főleg azzal vannak összefüggésben, hogy hogyan érezhetnék magukat a lányok jobban a bőrükben, és én mit csinálok annak érdekében, hogy karbantartsam kicsit magamat. 



Nem vagyok fitness bolond, vegetáriánus, nem fogyózom, és hál' Istennek már túl vagyok azon a korszakomon, hogy minden egyes reggelt azzal kezdek, hogy a mérlegen állok, és azon aggódom, hogy hány kiló is vagyok. De nem mondom azt, hogy nem volt soha ilyen. Sőt, a fiatalkorom nagy részét azzal töltöttem, hogy megpróbáltam minél jobban hasonlítani egy pubertás kor előtt tinédzserre.

Ez soha nem sikerült. 9 évesen már úgy néztem ki, mint egy 14 éves. 14 évesen pedig,mint egy 20 éves. Szerencsére most 23 évesen -reményeim szerint- utolértem a saját testemet, és vigyázok, hogy ne rontsam azt el valamilyen módon.
Sajnos a lányok ilyenek. Elégedetlenek. Majdnem mindenki, bár őszintén remélem, hogy azért vannak kivételek, akik olyannak fogadják el magukat, amilyenek. 



Fogadd el magad olyannak, amilyen vagy. Mindenhol ezt hallom, ezt nyomatják. Sajnos minél többször hallunk valamit, annál inkább kevésbé hisszük el, vagy figyelünk rá. Nekem valami teljesen más segített.

  • elfogadás hosszú idő, amihez szerintem lépésről-lépésre történő tanulás szükséges
  • meg lehet tanulni viselni a külsőt. 
  • meg kell tanulni öltözködni
  • egy jól összeállított outfit minden olyan dolgot ellensúlyozni tud, amit nem szeretünk magunkon
Szerintem egy bizonyos fokú kis elégedetlenkedés sosem árt. Ha valami nem tetszik, azon az ember változtatni akar. Törekedni akar valami többre, valami másabbra. Előttem mindig ez lebegett. A testünkön lehet változtatni, lehet alakítani. Nem szabad belenyugodni semmibe. Csak egy dolog fontos: Az elvárásunk soha ne szárnyalja túl a határainkat, meg a realitást. Hozott anyaggal akarjunk dolgozni, ne idomuljunk ahhoz, hogy a sztárok, meg a celebek hogy néznek ki, de ez már egy másik történet.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...