2012. szeptember 23., vasárnap

Stílus, avagy I really love my...

Az a fixa ideám, hogy a stílusos öltözködés nem pénz kérdése. Az aktuális divatnak megfelelően öltözni viszont az. Fura, hogy a "saját stílus" , és a minden értelemben alles divatkövetés néha borzasztóan távol állnak egymástól. A választások, és az egyéni döntések persze magukban hordoznak némi kreativitást, de meggyőződésem, hogy a Zara és az H&M katalógus szezononkénti  beruházása nem tesz senkit azzá, aki. Nem mutatja meg ,mi van a szívében. A "divatosság" és a "stílusosság" között valahol itt kezdődik a különbség. 

Nekem vannak bizonyos ruhadarabok, amikkel ki tudom fejezni, hogy ki vagyok én, mit akarok magamból megmutatni, és miben érzem jól magam. Függetlenül attól, hogy mi az ami éppen a trendlista élén van. Tisztában vagyok persze azzal mindig, hogy mik az aktualitások, de nincs az a credit, amit olyan dologra költenék, ami nem tetszik nekem. Szörnyen individualista vagyok. Ez talán annak köszönhető , hogy két generációra visszamenőleg szabás-varrással foglalkozik a családom egyik fele, és mindig olyan ruhákba járhattam, amit kigondoltam magamnak. 5 évesen pl. anyukám egyik régi válltöméses ruhájába mentem el egyszer oviba, amit kénytelenek voltak előző nap méretre szabni. Hát gondolhatjátok...úgy néztem ki ,mint Tavi Gevinson egy elborultabb napján. (ezekről az esetekről még fotók is vannak, majd egyszer megmutatom)

Had mondjam el, mik azok a dolgok, amik a szívem szerelmei lesznek örökkén-örökké, és amik alapján -ha vásárolok- választom ki az új darabokat. 


Az oversize dolgok az esetek többségében mindig elsőbbséget élveznek. Egészen annyira, hogy nagy ritkaság, ha egy ruhát a saját méretemben vásárolok meg (kivéve persze cipő, nadrág). XL-XXL-es darabjaim is vannak. Ennek a legfőbb oka, hogy egy bővebb ruhát könnyebben tudok átalakítani. Egy öv és máris teljesen más az összhatás. Arra szoktam mindig figyelni, hogy a ruha válla -bőségétől függetlenül- pontosan passzoljon . Idén nagy divat az oversize. Én a képen látható kabáthoz nagyon hasonlót vásároltam őszre/télre a Stradivariusban. 


A leopárd mintához megmagyarázhatatlan vonzalom fűz. Mértékkel ugyan, de szívesen viselem, főleg a kiegészítőimen. Azt viszont elképzelni sem tudnám, hogy tetőtől-talpig Peggy Bundynak öltözzek. Én a leopárd mintás sálamat az H&Mban vettem, és nagyon jól kombinálhatónak tartom. Arról nem is beszélve, hogy egy nagyon széles körben beszerezhető darabról van szó.


Az arany ékszereket nem igazán szeretem, de az arany vagy réz színű bizsukat: csatokat, nyakláncokat nagyon kedvelem. Ehhez a -mostanában borzasztóan népszerű- kis bagolyhoz azért fűznek gyengéd szálak ,mert Rómában az Angyalvár lábánál alkudtam rá , és végül 2 Euróért lett az enyém.


Tudjuk "amit birtokolsz, birtokba vesz". Nos ,én 2 éve vagyok boldog viselője egy fecskés tetoválásnak, ami a bal könyököm felett van. Nem tudom, hogy ezért , vagy valami másért a madaras dolgokért nagyon rajongok. Szerencsére , hogy az Inditex márkák igen széles körben használnak ilyen mintákat. Nem túl nehéz így újítani a készleteken. 


Szegecsek. A felnőtt rocker generáció egy örök képviselője vagyok, ezért esélytelennek tartom, hogy olykor-olykor némi fém  ne tűnjön fel a ruháimon, vagy táskáimon. Egy ehhez hasonló bokacsizmát vettem nemrég a Deichmannban, csak sötétebb barnában az őszre. Annyira szeretem, hogy első nap legszívesebben benne aludtam volna.


A rocker vonal részemről a motoros csizmáknál folytatódik. Néhány évvel ezelőtt az H&Mben találtam egy ehhez hasonló darabot, és azóta is megőrülök érte. Nem tudnám elképzelni, hogy egy Subscribe koncertre ne abban menjek...már csak azért is, mert legalább így  egykönnyen nem tapossák halálra a lábfejemet.


A selyem. A lenge. Az átlátszó. Ez a három együttesen jellemzi felsőim legalább 60%-át. Szerencsére egy atlétával télen is hordhatóvá tehetőek. Így megelőzhetővé válik, hogy kockára fagyjak. Melltartóval viszont csak a strandon hordom őket, mivel már kinőttem a Courtney Love korszakomat, merthát erre is volt már életem során precedens...


Jane Eyrenek is elég gyakran képzelem magam, ezért ha ilyen indíttatásom van, akkor legtöbbször virágos ruhákat viselek. A rózsákért önmagukban is bolondulok, ha meglátok valamit ilyen mintával, vagy díszítéssel, akkor egy pillanatra megáll a Föld, és szükségét érzem, hogy a magamévá tegyem. Mármint úgy, hogy megvásárolom. 


Nekem a bézs és a fekete jelenti az eleganciát. Bizonyos értelemben lehet, hogy régimódi vagyok. Említettem, hogy sok réz, vagy aranyszínű kiegészítőt viselek, és talán ezért kombinálok sok mindent a bézzsel. Valamint soha nem viselek túlzottan csípő fazonú nadrágokat, vagy szoknyákat. Nálam a magas derék a nyerő, valószínűleg alkati adottságaim miatt.





Szívesen viselek nagyobb méretű gyűrűket. Feliratok, vagány pólókat. Tollakat , és persze a kihagyhatatlan aviátor napszemüveget. Ezekhez nagyon hasonló darabokat halmoztam már fel az évek során, és vigyázom rájuk, mintha a kincseim volnának.


Gobelin szerű cicás táskámmal egy véletlen során találkoztam. Mérete akár egy kisebb utazótáskának, de én élvezettel pakolom tele mindig a napi túlélőcsomagommal . Fura dolgok kerülnek elő belőle olykor. Nem is értem...


Ami a  hajamat illeti az évek során el kellett fogadnom, hogy szőke vagyok. Ezalatt azt értem, hogy ha megpróbálom ezt a tényt elnyomni valamilyen sötétebb hajfestékkel, akkor hülyén nézek ki . Ennyi. 2 héten belül a szőke lenövés olyan mintha őszülni kezdenék. Tudom milyen, volt már fekete hajam is...évekbe került, mire végre megszabadultam tőle.


Vannak bizonyos parfümök, amikből mindig tartanom kell az üveggel. Ilyenek a DKNY - Be Delicious , és az Thierry Mugler - Angel, de mindig kipróbálok valami újat is. Most éppen a Florat használom a Guccitól. Valahogy mindig az a tendencia, hogy erősebb ,karakteresebb illatokat szeretem. Az édes illatoktól (kivéve a DKNY) rosszul vagyok. 


Neked vannak kedvenc ruhadarabjaid, a
mik nagyon meghatároznak Téged?
Írd meg!

4 megjegyzés:

  1. Na ERRŐL kell szólnia egy divatblognak! Gratulálok, és csak így tovább!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Csak körvonalas amúgy, hogy miről KELLENE szólnia, de az én blogom már csak ilyen.:) Arról írok,ami érdekel.

      Törlés
  2. A cicás táskád a kedvencem. Mivel ritkán találkozunk, nem igazán ismerem a ruhatáradat, de ez az a darab, amire emlékeztem, és mikor elkezdtem olvasni a cikket, alig vártam, hogy felbukkanjon

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szegénynek az egyik fülét meg kell majd javíttatnom , de szerintem még sokáig viselhetem.:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...