2012. szeptember 10., hétfő

Időtlen Hollywood



,,Hollywood az a hely, ahol ezer dollárt fizetnek egy csókért, és 50 centet a lelkedért." - mondta Marilyn Monroe búsan borongósan. Ám hiába a lélek nélküli álomgyár "mindenki Hollywoodba tart" , ahogyan ezt Madonna is énekelte. Féligazságok, botrányok, csillogás, és persze dollármilliók övezik Amerikának azt a kis területét, ahol a legendák születnek,élnek és meghalnak. 

Bármilyen fura is az amerikai filmipar alapjainak letételében bizony bőven benne van a keze a magyar kalandoroknak is, akik távol az otthontól Amerikában próbáltak szerencsét. Nem is kevés sikerrel. Sajnos manapság csak igen kevés itthoni tehetség szárnya alá kap az álomgyár szele.  Szerintem ez igen szomorú, mert bizony jó néhány itthoni igazi Csillag is megállta volna a helyét a külföldi palettán. S bizony , ha itthon is lenne egy Walk of Fame, akkor örömmel fotózkodnék Karády Katalin csillaga mellett.

Halle Berryt kőbe vésték a Hírességek Sétányán


Nekem, és szerintem nem vagyok ezzel egyedül, Marilyn Monre jelenti mindazt, amit az álomgyár megtestesít: hirtelen jött hírnevet, pletykákat, sugárzó erotikát, és soha -nem-múló legendát. 50 év múlva lehet ugyanígy fogunk visszagondolni Nicole Kidmanre, vagy Angelina Jolie-ra , de most még mindig a szőke szexbomba viseli a koronát. Viszont Audrey Hepburn volt ennek a birodalomnak az örök hercegnője. Az ő stílusuk minden sztár repetoárjában legalább egyszer megjelenik!
Divatfotó 1921-ből




Vörös rúzs, szőke haj, szemkontúr Marylin oldaláról. Kis fekete, és gyöngysor Audrey részéről. Bizony, egy nő lehet túlöltözött, de túl elegáns soha. Illetve a másik örök igazság, hogy bármilyen elegáns öltözetet klasszikussá varázsolhatunk egy gyöngysorral. Ez a két -fentebb említett- stílus manapság pedig abszolút reneszánszát éli. Sőt, le merem fogadni Scarlett Johansson jóval nehezebben vált volna A-listás ikonná, ha nem hajazna némileg szőke nagy színészelődjére. Hiába a tehetség, és a jó csomagolás, ha van valakiben nincs némi klasszikussal ötvözött elemi ösztönsség, akkor kicsit hosszabb az út a szamárlétrán. 


Pár éve nekem is volt egy ultraszőke korszakom. 



Sztárocskákból valóban annyi van ,mint égen a csillag. Hollywood égboltja pedig hatalmas. Igen könnyen ad 15 perc hírnevet, de könnyen el is veszi. Nagyon kíváncsi vagyok néhány év múlva kire is fogunk emlékezni. De addig is -szerencsére- némi hidrogén-peroxiddal mindenki megtapasztalhatja vajon tényleg előnyben vannak-e a szőkék*?!
* Marilyn Szőkék előnyben (Gentlemen Prefer Blondes) c. filmjére utaltam, amiben elénekelte a híres Diamonds are a Girl's Best Friend c. számát, amit később Madonna is feldolgozott, és a Moulin Rouge c. filmben is elhangzott. 
 Írd meg véleményedet !

1 megjegyzés:

  1. Kellemes hétvégét mindenkinek!
    Itt a péntek, indulhat a buli:)..
    osztottam,lájkoltam..
    Ágnes Napocska Ambrus

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...