2012. augusztus 4., szombat

Kreatív : Angi az ékszerkészítés rejtelmeiről

Csodálattal figyeltem mindig a művész emberek munkásságát. A formák , a színek , az apró részletekre irányuló figyelem mindig megteszi a kellő hatást , és valami maradandót alkotnak. Az ékszerkészítés -úgy vélem- egy valóban elterjedt hobbi napjainkban, facebook oldalak sokasága prezentálja jó pár hölgy munkásságát. De van valaki, aki a kedvencem mind közül. Baráth Angi talán jobb érzékkel választja ki a mintákat? Precízebben dolgozik? Nem tudom. De ami biztos, nyakláncainak szerte az országban nagy rajongótábora akad. Kíváncsi lettem ,hogy a 21 éves biomérnöknek készülő Angi mért is vágott bele ebbe....



Bohemian Company:  Hogyan indult a kreatív pályád?
Baráth Angi : Korábban süthetőgyurma ékszereket készítettem, de sajnos a dolog hamar túlnőtt rajtam, rengeteg időmet felemésztette, és nem akartam, hogy a tanulmányaimat ez háttérbe szorítsa, ezért váltottam. Jelenleg fém alkatrészek és üveg közreműködésével készítek különböző csecse-becséket. Nagyon szeretek alkotni, ha elkap egy "roham", akkor képes vagyok akár 5-6 órán keresztül egy huzamban csak az ékszerkészítésre koncentrálni. 

 Bohemian C.: Sokáig dolgozol egy-egy darabon?
Angi:  Nagyon fontosnak tartom a megfelelő minőség megteremtését, ezeket az ékszereket valójában 5-10 perc alatt is össze lehetne dobni, én viszont nagyon igyekszem figyelni arra, hogy tartósak és viselhetőek legyenek sok-sok éven keresztül, ennek érdekében pedig több időt kell áldozni egy-egy darabra. Igyekszem mindig precízen dolgozni, szükségem van időre és térre az alkotáshoz, ilyenkor csak az ékszerekre figyelek, semmi másra. Szeretem körberakni magam az összes szerelékemmel, medálommal, a különböző mintákkal és motívumokkal, számomra így igazi az ékszerkészítés.

Bohemian C. : Milyen minták a kedvenceid? 
Angi: Igyekszem változatos nyakláncokat, fülbevalókat, karkötőket készíteni, a repertoáromban megtalálhatóak az absztrakt, modern, virágos, elvont motívumok, festmények miniatűrjei is, de hozzám a vintage és romantikus stílus áll a legközelebb, valamint szívesen készítek népi motívumos ékszereket is. 

 
Angi néhány kedvenc, általa készített ékszere

Bohemian C.: Van más szenvedélyed is a nyakláncokon kívül?
Angi: Kreatív hajlamomat a sütés-főzéssel (is) igyekszem kiélni (szerk.Anginak korábban egy sütésfőzéssel kapcsolatos blogja is volt. Hamarosan mi is közzétesszük egyik receptjét). Szerintem főzni nagyon szórakoztató dolog, tudom sokan félnek tőle, de nem kell. Véleményem szerint egyetlen fontos szabálya van, ami bár nagyon közhelyesen hangzik, mégis nagyon igaz: szívvel-lélekkel kell csinálni, ha ez megvan, sok rossz nem sülhet ki a dologból.:)

Bohemian C.: És hol marad a mérnöki hajlam?
Angi: Van egy harmadik szenvedélyem, amely nem igazán definiálható egy szóval: lényegében minden érdekel, ami utasszállító repülőgépekkel kapcsolatos. Nagyon szeretek repterekre járni, Budapesten felkeresni azokat a helyeket amik a légifolyosók alá esnek, rengeteg utasszállítós könyvem van, jópár repülő-modellre is szert tettem az évek során, valamint nagyon-nagyon szeretem hallgatni őket, egy hajtómű süvítése nekem olyan élmény, mint másnak egy koncertet végighallgatni a kedvenc bandájától (jó,szeretek azért koncertekre is járni:) ) És bár nagyon paradox de így van: repülni rettenetesen utálok. Engem ez az egész csak úgy érdekel, ha szilárd talaj van a lábam alatt. Az egyetemen elsőben is sok csoporttárs ez alapján jegyzett meg: "ja, a repülőgép-fan lányra gondolsz?"


Angi ékszerkészítő oldalát megtalálod a facebook.com/angiekszerei oldalon, ahol ékszerei széles repertoárját csodálhatod meg, és veheted fel vele a kapcsolatot, hogy számodra is megvalósítson egy gyönyörű maradandó darabot.


Kreatív embernek tartod magad?
Igényes alkotásaid vannak? Vedd fel a Bohemian Companyval a kapcsolatot !
bohemiancompany@gmail.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...